onsdag 9 februari 2011

Det händer inte mig!

Det är som med sjukdomar och döden, det händer inte mig!

Att moderaterna fått sådant starkt fäste beror mycket på att det är så pass många friska och arbetande människor i vårt land och det är förstås bra. Mindre bra är att man nu är i full gång med att montera ner välfärden och det har ju pågått i flera år och nu börjar folk inse att saker och ting blivit sämre och sämre men fortfarande är den där femhundringen eller tusenlappen extra i den egna plånboken viktigare än att vi har bra resurser i våra skolor, inom äldrevården och sjukvården. Ännu är det viktigare att ha de där extra pengarna nu än att veta att om jag blir sjuk eller arbetslös så kommer jag ha en inkomst så jag slipper gå från hus och hem!

Det är nästan så man önskar svenska folket arbetslöshet och sjukdomar men en sak är säker att många av dem kommer att få prova på detta med utan att jag behöver önska det och då kommer de inse hur det verkligen ligger till. Som man bäddar får man ligga.......... Det ska löna sig att arbeta och mig veterligen så har det lönat sig att arbeta oavsett om regeringen består av Alliansen eller Socialdemokrater. Vi har inte haft 100% ersättning från vare sig A-kassa eller FK!

Blir man dessutom långtidssjuk i flera år så halkar man efter lönemässigt. Själv får jag ut mindre än 50% av vad jag skulle haft om jag hade kunnat fortsätta jobba med det jag gjorde för flera år sedan! Det är ju klart att man hellre lever på en minimal ersättning och blir beskylld för att vara lat och oengagerad, en parasit för samhället än att man hade arbetat och tjänat pengar och fått känna sig värdefull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar