tisdag 21 september 2010

Det spelar inge roll vem som styr så så länge SD hålls utanför, eller?

För många sjuka människor i vårt land spelar det en stor roll vem som styr! För en del spelar det så stor roll att det kan avgöra om de måste sälja sitt hus eller sin lägenhet! Det kan till och med för en del människor spela så stor roll att det är det avgörande för om dem har mat till sina barn eller inte! Jag är grymt besviken på svenska folket som röstade för en femhundring extra i sin egen plånboken istället för ett Sverige där vi har en trygg sjukförsäkring som inte skickar cancersjuka, allvarligt sjuka eller andra kroniskt sjuka människor till arbetsförmedlingen för en sänkt ersättning till 3000 kr i månaden INNAN skatt! Det är som min sambo säger, jag har råd att betala skatt och jag är stolt över det för de där pengarna kan göra stor skillnad för någon annan!

SD då? Det är inte konstigt att de kom in i riksdagen. Många är missnöjda. Många lever på mycket små marginaler och ser hur invandrarna får ALLTING betalt. Vi har väl alla hört om utlänningen som kör runt i en Mercedes och lever på socialbidrag?! Kör någon runt i en Mercedes och lever på socialbidrag är han antagligen kriminell! Många fattiga människor får det sämre och sämre, de rika får det bättre och om fyra år kommer ännu fler att rösta på SD! Min röst för de aldrig, det får inte Alliansen heller för den delen! Nu får vi fråga oss hur vi ska stoppa främlingsfientligheten i Sverige, inte är det genom att göra fattiga människor fattigare i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar