söndag 26 september 2010

Jag blir snart rasist!

Inte för att jag inte tycker om invandrare eller så för jag har väl samma åsikt om dem som om svenskar, det vill säga att det finns bra och det finns dåliga människor! Men jag blir så jävla innerligt trött på allt skrivande om Sverigedemokraterna! Media skriver om det kalla, tuffa Sverige som väntar alla invandrare. Jag kan bara berätta att jag har redan befunnit mig i det kalla tuffa Sverige i fyra år nu. Inte nog med att sjuka ska tvingas till Arbetsförmedlingen de ska tvingas leva på 3000 kr i månaden INNAN skatt! Fattigdom botar inte sjukdom! Men det kanske är svårt att förstå när man själv aldrig varit vare sig sjuk eller fattig! De stal fyra år av mitt liv men en sak är säker och det är att de inte ska få de nästkommande fyra åren fråga mig bara inte hur jag ska lyckas behålla äganderätten av mitt liv men på något sätt ska det gå!

Jag vill vädja till svenska folket att inte stirra sig blinda på hur Sverigedemokraterna vill förändra invandrarpolitiken utan istället ska de fråga sig HUR har MÄNNISKORNA i Sverige det? Hur återskapar vi ett välfärdsland där människor har det bra och inte behöver skylla sina egna sorgliga problemfyllda liv på en viss grupp människor? Hur skapar vi ett tryggt land med låg brottslighet? Inte gör vi det genom att göra fattiga människor fattigare och rika människor rikare! Inte skapar vi ett bra land genom att låta fattiga människor bo med sina barn i lägenheter fulla av mögel och där kakelplattorna trillar ner från väggarna i badrummen. Inte skapar vi ett bra land där sjuka tvingas till arbetsförmedlingen. Inte skapar vi ett bra land där våra barn tvingas gå i klasser med 30 barn! Inte skapar vi ett bra land där barn och ungdomar inte har råd till en meningsfull fritid utan istället hänger på stan halva nätterna för att de inte har någonstans att ta vägen och hemma kan de inte vara.

Nej, idag har Sverige blivit ett land där det viktiga är att ha 500 kronor mer över i den egna plånboken! Men kom sen inte och gnäll om hur tufft det blivit och hur mycket rån och stölder ökat! Kom inte och gnäll när era barn tvingas gå i stora klasser i skolan. Och kom inte och gnäll när ni blivit sjuka och inser att ni inte får en spänn från den försäkring ni trodde ni hade betalat in till!

Man kan liksom inte ha kakan och äta upp den!

Och nej jag är inte rasist och kommer aldrig att bli det men när vi inte kan hand om de människorna (svenskar eller invandrare) som bor i vårt land på ett bra sätt kanske vi måste tänka om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar