måndag 20 september 2010

Man blir mörkrädd!

Majoriteten av svenska folket tycker inte det är okej att jaga invandrare och det tycker jag så klart INTE men det är helt okej att jaga sjuka människor och slänga ut dem från sjukförsäkringen, eller? Nej det tycker jag så klart inte heller! Men tänk om det blivit hälften så mycket liv runt detta som med SD:s intåg i riksdagen då hade cancersjuka människor inte tvingats till Arbetsförmedlingen trots att deras läkare säger de är för sjuka för att arbeta. De hade inte tvingats sälja sina bostäder som är deras enda trygga punkt här i livet för att kunna ha mat i för dagen!


Öppna ögonen NU och sitt inte där och tyck gör något för fan innan det är försent!

6 kommentarer:

  1. Vad ska du göra? Har du nåt förslag?

    Lena

    SvaraRadera
  2. Lena!

    Jag är själv sjuk och kämpar för att klara av vardagen men jag hoppas på att jag ska lyckas mobilisera så mycket kraft att jag i alla fall ska nå ut till så många människor som möjligt! Jag är även medlem på forumet RESURS.

    SvaraRadera
  3. VAD gör du då för att nå ut till så många människor?


    Kramen

    SvaraRadera
  4. Lena!

    Tanken är att jag ska försöka sprida mitt budskap via bloggen här. Om alla gjorde vad de kunde så skulle vi kanske nå ut till andra. Jag ska försöka sprida bloggen men idag känns det som om jag inte kommer klara av det för idag mår jag skitdåligt!!! Nu blir det piller och sömn...............

    VAD gör du själv för att bidra? Har du tips på något vi skulle kunna göra?

    SvaraRadera
  5. Hej

    Vi får samla ihop människor som är sjuka men som skulle orka åka med till Stockholm och prata med dels regeringen och dels Mona Sahlin. Vi gör uppror !!

    SvaraRadera
  6. Nenne!

    Om man bara haft kraften! Men jag hoppas innerligt på att få nya krafter så jag orkar göra något!

    Tack för din kommentar!

    SvaraRadera