onsdag 22 september 2010

Pest eller kolera, kolera eller pest?

Har följt rapporteringen från räknandet av de sista röstsedlarna idag och det har varit med ambivalenta känslor må jag säga! Jag är inte alls bekväm med att SD ska få en vågmästarroll men ska jag vara ärlig så är jag inte det minsta bekväm med att Alliansen skall få styra Sverige i majoritet i 4 år till. De stal fyra år från mig, de stal mina barns mamma från dem och nej de nästa fyra åren får dem inte! Visst vore det bästa att Sverige hade en stark regering med egen majoritet men vet ni vad detta valet lärt mig? Skit i andra tänk på dig själv typ! Det går emot allt jag förut stått för men jag är så jäkla trött på att vi sjuka ska behöva ta så mycket skit! Jag är så jäkla trött på att ingen står upp för oss att jag nästan blir avundsjuk på engagemanget mot främlingsfientlighet! Är jag på väg att bli en del av det nya hårda kalla Sverige? Hur som helst så lovar jag att inte sympatisera med vare sig Alliansen eller SD så ni behöver inte oroa er för det! Men just nu skiter jag i landet Sverige och just nu hoppas jag på att de rödgröna kan dra ut så mycket som möjligt från Alliansen. Men tyvärr är jag rädd för att fattiga blivit ännu fattigare om fyra år och rika ännu rikare och det kommer att medföra att SD kommer få ännu fler röster! Vart ska detta sluta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar